سامانه های مبتنی بر فناوری RFID و کارت های هوشمند

یکی از راه‎حل‎هایی که امروزه در شهر‌های بزرگ بمنظور برطرف کردن مشکلات و کاستی‎های ناشی از بلیط‎ های کاغذی به‌کار برده می‌شود، بهره‌گیری از بلیط‎ الکترونیکی است. بلیت‎ الکترونیکی، در واقع یک کارت هوشمند الکترونیکی است که قابلیت خواندن و ثبت اطلاعات را در هنگام استفاده از سیستم حمل و نقل فراهم می‎کند.

سیستم مدیریت رهگیری ناوگان (Fleet Tracking Management) که عملکرد آن مبتنی بر فناوری GPS و بستر های مخابراتی GSM/GPRS می باشد، راهکاری مناسب و اقتصادی در راستای بهبود فرآیندهای کنترلی و نظارتی می باشد و بعنوان مکملی برای سیستم پرداخت الکترونیکی بلیط بها (AFC) پیشنهاد می گردد.

برخی مزایای استفاده از بلیط الکترونیکی برا ی شرکت اتوبوسرانی:

  • حذف هزینه های چاپ، توزیع، فروش و جمع آوری بلیط های کاغذی
  • حذف هزینه های ناشی از سود جویی بلیط های جعلی
  • سرعت دهی به فرآیند جمع آوری درآمد مربوط به اتوبوسرانی
  • فراهم نمودن بستر نظارتی بهتر نسبت به قبل

برخی مزایای استفاده از بلیط الکترونیکی برای مسافران:

  • سهولت و سرعت استفاده از بلیط الکترونیکی در اتوبوس نسبت به بلیط کاغذی
  • حذف پول خُرد و مضرّرات و محدودیت های مربوط به آن از گردش پولی
  • عدم نیاز به خرید بلیط به ازای هر بار سوار شدن به اتوبوس
  • سهولت حفاظت از کارت در مقایسه با بلیط کاغذی

برخی مزایای سیستم آنلاین مدیریت ناوگان اتوبوسرانی:

  • در اختیار داشتن اطلاعات تراکنش های مالی و تعداد مسافرین تمامی اتوبوس ­ها به صورت آنلاین
  • نظارت آنلاین بر نحوه عملکرد ناوگان و رانندگان و همچنین تراکم و توزیع ناوگان جهت اخذ تصمیمات مدیریتی
  • در اختیار داشتن بستر ارتباطی آنلاین بین مرکز و خودروها جهت تبادل پیام، صوت و یا عملیات بروزرسانی

اجزای سامانه:

  • سیستم صدور و مدیریت کارت بلیط الکترونیکی
  • زیرسیستم های داخل اتوبوس
  • زیرسیستم های مراکز فروش و شارژ بلیط
  • زیرسیستم های تخلیه و انتقال اطلاعات
  • سیستم های کنترل و بازرسی
  • پرتال جامع مدیریت کارت بلیط و ناوگان اتوبوسرانی



یکی از مشکلات اداره پست در صنادیق پستی معابر عدم کنترل نحوه و زمان جمع آوری مرسولات از صنادیق پستی است. برای مکانیزه کردن و کنترل تخلیه صنادیق پستی معابر اقدام به ارائه طرح هوشمند سازی صنادیق پستی معابر نمودیم.

در این روش در هر صندوق پستی یک (tag) هوشمند نصب می شود. در اختیار هر تخلیه گر نیز یک عدد دستگاه Reader  قرار می گیرد. زمانی که تخلیه گر به صندوق پست مراجعه می کند کافی است با دستگاه (Reader (tag صندوق مربوطه را نیز بخواند. بعد از این کار تعداد پاکت های داخل صندوق را در دستگاه وارد می نماید. گزینه بعدی وضعیت صندوق از لحاظ نظافت، نصب آگهی، ایراد در قفل، نیاز به تغییر محل و نیاز به رنگ آمیزی را وارد می نماید. گزینه آخر تعداد پست یافته های صندوق است که در صورت وجود تعداد آنها را نیز وارد می کند. پس از اتمام تخلیه صندوق ها و مراجعه تخلیه گر به اداره پست مسئول مربوطه با دریافت دستگاه Reader و اتصال آن به رایانه و با استفاده از نرم افزار مخصوص جمع آوری صنادیق پستی گزارش کار مامور تخلیه را مشاهده می نماید و در حافظه سیستم ذخیره می شود. این گزارشات به این شرح است:

  • زمان و تاریخ تخلیه صندوق ها
  • وضعیت صندوق ها
  • تعداد مرسولات هر صندوق
  • تعداد پست یافته ها در هر صندوق
  • تعداد صندوق ها و کد صندوق هایی که تخلیه گر آن ها را تخلیه نکرده است.
  • تهیه گزارشات متنوع
  • طبقه بندی اطلاعات صنادیق

با استفاده از این گزارشات می توان روند تخلیه صنادیق پستی معابر را بهبود بخشید و نظارت بیشتری بر عملکرد پرسنل این بخش داشت.

سیستم مدیریت هوشمند پارکینگ با نظارت و کنترل دقیق بر روند تردد خودروها در سازمان ها، پارکینگهای خصوصی، اداری و… این امکان را فراهم می سازد که علاوه بر ثبت کلیه رخدادها در صورت تشخیص مجاز بودن به صورت خودکار فرمان باز کردن گیت (درب) صادر شود. همچنین کلیه این اطلاعات و گزارشات نیز به صورت بلادرنگ در اختیار مدیران قرار می گیرد.

اجزای سخت افزار:

  • دستگاه قرائت گر RFID از نوع برد بلند (UHF) و یا بردکوتاه (HF)
  • تگ RFID برد کوتاه یا برد بلند در اشکال مخلف به صورت برچسبی قابل نصب پشت شیشه اتومبیل، کارت هوشمند الکترونیکی (مایفرکانتکت لس)، جاکلیدی و…
  • دستگاه کنترلر واسط جهت اتصال به قرائت گرهای برد بلند
  • گیت یا راهبند (Optional)
  • سنسور تشخیص عبور خودرو (Optional)
  • تابلوی روان جهت نمایش جایگاه محل پارک و اطلاعات مربوط به شارژ و تاریخ اعتبار (Optional)

نرم افزار:

  • قابلیت ثبت مشخصات کامل خودرو
  • امکان تعریف افراد و ثبت مجوز ورود درمحدوده زمانی خاص
  • امکان گزارش گیری از سیستم در هرلحظه دلخواه

کاربردها:

  • انواع پارکینگ های بزرگ و کوچک
  • مراکز امنیتی، نظامی و انتظامی
  • پارکینگ خودروهای سازمان
  • پارکینگ طبقاتی

با استفاده از این سیستم امکان مدیریت امور خوابگاهی، مدیریت تردد و حضور و غیاب خوابگاه ها، مدیریت امور تغذیه دانشگاه، مدیریت امور رفاهی، مدیریت امور تربیت بدنی و اماکن ورزشی مقدور می گردد.

سایر تجهیزات (تکنولوژی RFID):

  • دستگاه کارتخوان Contactless جهت کنترل ورود و خروج دانشجویان و کادر آموزشی
  • دستگاه کارتخوان جهت پرداخت الکترونیکی
  • دستگاه شارژ کیف پول الکترونیکی
  • کارت هوشمند الکترونیکی (مایفر کانتکت لس)

این سیستم با توجه به جایگاه ویژه سمینارها، همایش ها، کارگاه های آموزشی، جشنواره ها و همچنین سازماندهی افراد و اعضای شرکت کننده و از همه مهمتر اجرای هر چه منظم تر برنامه های سمینار یا کنفرانس، طراحی شده است. سامانه هوشمند مدیریت الکترونیکی سمینار روشی مناسب جهت اطلاع رسانی و نظارت بر حضور مدعوین، شرکت کنندگان و برگزارکنندگان را در اختیار شما قرار می دهد و باعث می شود کاربران بدون سردرگمی از تمامی مراحل و برنامه های در نظر گرفته شده سمینار، اطلاعات کامل و به روز شده ای را در اختیار داشته باشند.

سخت افزار:

  • دستگاه کارتخوان جهت ثبت ورود و خروج (تکنولوژی Contactless RFID)
  • دستگاه صدور کارت
  • کارت های هوشمند بدون تماسی (کانتکت لس) بعنوان کارت شناسائی و کارت ژتون
  • دستگاه کنترل ژتون پذیرایی (Optional)
  • کارت پرینتر (Optional)
  • نمایشگرهای LCD جهت نمایش برنامه ها، پیام ها و تبلیغات (Optional)

نرم افزار (سایت):

  • نمایش اطلاعات تقویم سمینار و خلاصه مقالات برای اعضا و میهمانان به صورت مجزا و با تعیین سطوح دسترسی
  • تعریف کارت شرکت کنندگان، میهمانان ویژه، کارمندان و مسئولین برگزاری به صورت مجزا
  • امکان اعلام ورود و خوشامدگویی به افراد به صورت صوتی و متنی و نمایش آن بر روی نمایشگر LCD
  • مدیریت نمایش اطلاعات بر روی نمایشگر های LCD نصب شده در محل سمینار
  • امکان ثبت نام اینترنتی
  • امکان ارسال و ارائه مقالات (دبیرخانه مجازی)
  • تعریف گیت ها، اتاق ها و سالن های ورودی و خروجی
  • پیگیری درخواست ها و ارسال ایمیل های مربوطه
  • قابلیت نمایش تقویم همایش یا سمینار و همچنین تبلیغات اسپانسر های مربوطه

مزایا:

  • صدور کارتهای مدعوین، میهمانان، مسئولین و کارمندان و امکان کنترل ورود به سالن ها از طریق آن
  • خوشامدگویی و تکریم صوتی و متنی به میهمانان VIP
  • مدیریت مقالات، تقویم، اخبار کنفرانس در پورتال مرکزی
  • امکان گزارش گیری های لیستی و آماری از تعداد شرکت کنندگان در سمینار، مهمانان ویژه، تعداد مقالات و…
  • امکان گزارش گیری های چارتی و آماری از تراکم حضور مدعوین در بخش های مختلف

با توجه به استقبال مردم از مراکز تفریحی به ویژه شهربازی ها و پارکها و ازدحام آنها در پشت باجه های فروش بلیط علی الخصوص در ایام تعطیل سال، یکی از مشکلات اصلی عدم کنترل و نظارت بر نحوه فروش بلیط و جمع آوری درآمد حاصله از میزان فروش وسایل مختلف بازی، کافی شاپ ها و رستوران ها در محوطه شهربازی است. در این راستا سیستم پرداخت الکترونیک شهربازی با هدف تسهیل و تسریع پرداخت هزینه ها و همچنین افزایش دقت در سیستم نظارتی و کنترل ورودی های شهربازی و دستگاه های بازی، این فرصت را به مدیران مراکز تفریحی می دهد که از یکسو خدمات بهتر و رضایتبخش تری را ارائه دهند و از سوی دیگر ضمن کاهش هزینه ها، اطلاعات و آمار به روز از عملکرد مجموعه در اختیار داشته باشد.

سخت افزار:

  • دستگاه شارژ اعتبار با قابلیت ارسال تراکنش ها و گزارشات از بستر شبکه
  • دستگاه کسر اعتبار دارای صفحه کلید و LCD جهت نمایش تعرفه دستگاه و اطلاعات مورد نیاز
  • دستگاه نمایش اعتبار و موجودی کارت هوشمند
  • دستگاه مدیریت کارت اپراتور (Log card)
  • دستگاه هند هلد بازرس جهت شناسایی کارت های غیر مجاز، لیست سیاه و همچنین ثبت تخلفات

نرم افزار:

  • سرویس تحت وب با قابلیت تعریف کاربران مختلف با سطوح دسترسی متفاوت
  • انجام تنظیمات و تعرفه گذاری دستگاه ها
  • تعریف اپراتور برای هر وسیله بازی و گزارش تعداد ساعات کار آن
  • امکان تعریف بهای استفاده از وسیله بازی به دو صورت مدت زمان استفاده و یا تعداد دفعات استفاده
  • ثبت کامل ورود و خروج افراد استفاده کننده از وسایل بازی زمانی
  • اعلام بازدید و سرویسهای نگهداری لازم برای هر وسیله بازی با توجه به ساعات کارکرد آن
  • گزارش میزان درآمد شهر بازی در هر بازه زمانی
  • گزارش میزان درآمد هر وسیله بازی در هر بازه زمانی
  • گزارش آمار تعداد استفاده کننده گان از شهر بازی و از هر وسیله بازی
  • گزارش تعداد ساعات کارکرد هر وسیله بازی

مزایا:

  • تسهیل و تسریع پرداخت هزینه ها
  • جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی مالی
  • صرفه جویی در هزینه های چاپ بلیط
  • کاهش نیروی انسانی در قسمت فروش بلیط
  • امکان تعریف تخفیفات ویژه جهت قشر های خاص
  • دقت بالا برای کنترل ورودی های شهر بازی و امکانات تفریحی
  • امکان ثبت اطلاعات فرد استفاده کننده از کارت
  • امکان خرید از فروشگاههای محوطه شهر بازی با استفاده از کارت بلیط الکترونیکی
  • امکان تعریف فرمول های مختلف برای محاسبه بهای هر وسیله بازی

سیستمهای مدیریت اموال با استفاده از تکنولوژی RFID به منظور ردیابی و مدیریت بر دارایی های ثابت، مدیریت بر تغییرات و جابه جایی آنها و نیز کاهش احتمال سرقت اموال طراحی و تولید می شوند. با استفاده از سیستم مکانیزه مدیریت اموال و به لطف تکنولوژی RFID می توانید، تنها با صرف هزینه اندکی کلیه کالاهای خود را کدگذاری نموده و به طور اتوماتیک تردد و تغییرات آنها را ثبت نمایید. مدیریت، ردیابی و جابجایی اموال بین بخش های یک سازمان علاوه بر نگهداری کالاها به شفافیت مالی و کاهش هزینه های پروژه های مربوطه کمک می کند. بنابراین با بهره گیری از این تکنولوژی سازمان خود را به بهترین و آسان ترین راهکار مدیریت اموال مجهز کنید.

مزایای برچسبهای RFID نسبت به بارکد :

 توانایی ذخیره سازی اطلاعات در تگهای RFID
 استحکام و دوام بیشتر برچسب های RFID نسبت به بارکد
 قابلیت برنامه ریزی مجدد در برچسبها
 امکان قرار دادن تگهای RFID در هر قسمتی از کالا (عدم نیاز به دید مستقیم)

به این ترتیب اپراتور (اموال گردان/جمع دار اموال) می تواند به راحتی با قدم زدن در کارخانه و دفاتر، از طریق یک قرائت گر سیار RFID تمام اموال و دارایی ها را استعلام (جمعداری اموال) نماید. کاهش عملیات دستی، سبب افزایش میزان صحت و دقت عملیات، استفاده بهینه از زمان، نظارت و مدیریت صحیح در حسابرسی اموال خواهد شد.

سخت افزار :

در راهکار ردیابی اموال با استفاده از تکنولوژی RFID تعدادی تگ بر اساس نوع و جنس کالا انتخاب و روی کالاها نصب می شوند. این تگ ها به کمک ریدرهای دستی یا ثابت که همراه با آنتن در کنار درب های ورود و خروج نصب شده اند شناسایی می شوند. چنانچه برای دریافت اطلاعات از ریدرهای ثابت استفاده شود می توان از یک پرتال برای نگهداری آنتن(ها) و ریدر استفاده کرد و اگر از تگ های حافظه دار استفاده شود می توان برخی اطلاعات اموال مانند سال خرید، مسئول ثبت کننده، نام شرکت صاحب اموال و… را در آن ثبت نمود.

نرم افزار :

در این راهکار نرم افزاری ارائه می شود که حاوی یک بانک اطلاعاتی است. این نرم افزار جهت ثبت ورود و خروج اموال، ID (شماره شناسایی) تگ های خوانده شده توسط سیستم را در یک پایگاه داده SQL ثبت می نماید. نرم افزار مدیریت اموال می تواند از اطلاعات این DB برای ارائه گزارش ها و دیگر قابلیت های نرم افزار استفاده کند. همچنین می تواند با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده، خروج غیر مجاز را تشخیص داده و آلارم های مورد نظر را فعال کند و یا نسبت به تهیه گزارش های جابجایی اموال و غیره اقدام نماید.

از آنجا که نظارت بر ورود و خروج دانش آموزان در مدارس از مهمترین وظایف مدیران بوده و امروزه والدین نسبت به این موضوع و همچنین نوع کالاهای خریداری شده توسط دانش آموزان نیز حساسیت خاص دارند، بهره گیری از تکنولوژی های جدید به منظور تحقق اهداف فوق ضروری می باشد. در این راستا سیستم مدیریت الکترونیکی مدارس متشکل از سامانه مدیریت حضور و غیاب و سیستم پرداخت الکترونیکی طراحی شده تا راهکاری مناسب جهت ثبت و کنترل ورود و خروج دانش آموزان و ترویج کیف پول الکترونیکی در مدارس باشد.

سخت افزار (تکنولوژی RFID):

  • دستگاه کارتخوان Contactless جهت ثبت ورود و خروج دانش آموزان و کادر آموزشی
  • دستگاه کارتخوان جهت پرداخت الکترونیکی در فروشگاه مدرسه
  • دستگاه شارژ کیف پول الکترونیکی در مدرسه
  • کارت هوشمند الکترونیکی (مایفر کانتکت لس)

نرم افزار:

  • قابلیت مدیریت حضور و غیاب آنلاین دانش آموزان و کادر آموزشی
  • ارسال گزارش تراکنش های مالی و ورود و خروج دانش آموز به والدین ازطریق سایت، SMS و تلفن گویا
  • امکان تعریف کاربران با سطوح دسترسی مختلف
  • مدیریت تراکنش های فروشگاه مدرسه و تهیه گزارشات
  • قابلیت تعریف کیف پول الکترونیکی دانش آموزان
  • مدیریت اطلاعات دانش آموزان و کادر آموزشی
  • مدیریت صدور مرخصی و مجوز خروج دانش آموزان
  • امکان ارسال پیامک های اطلاع رسانی به اولیاء

مزایا:

  • افزایش کارایی و بهره‌وری با حذف فرآیندهای کاری تکراری و وقت گیر
  • کاهش سیستم کاغذی به حداقل مورد نیاز
  • سهولت در استفاده و کاربری با داشتن حداقل دانش کامپیوتری
  • قابلیت خرید کالا از فرشگاه مدرسه با استفاده از کارت الکترونیکی
  • قابلیت شارژ کیف پول الکترونیکی از طریق کارت های بانکی

 

سامانه های مبتنی بر فناوری GPS

سیستم موقعیت یابی اتوماتیک وسایل نقلیه (AVL)، همانگونه که از نامش مشخص است، وسیله ای برای تعیین خودکار موقعیت جغرافیایی وسیله نقلیه و نمایش موقعیت آن به صورت آنلاین بر روی نقشه می باشد. این سیستم از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است. بخش نرم افزاری این سیستم تحت وب بوده و به سهولت با استفاده از کامپیوتر، تلفن همراه، TABLET ،LAPTOP و… قابل دسترسی می باشد. بخش سخت افزاری سیستم شامل دستگاه ردیاب می باشد که در محلی خاص بر روی متحرک ها نصب می شود و شامل یک ماژول جی پی اس (GPS) و یک مودم GSM می باشد که اطلاعات دریافتی توسط  GPS و سایر فرامین با استفاده از یک بستر انتقال اطلاعات مانند GPRS مابین مرکز و وسایل نقلیه تبادل می گردد.

سخت افزار :

  • ذخیره اطلاعات بر روی حافظه داخلی (MMC 2GB) و حافظه خارجی (MMC up to 8GB) بصورت رمز شده با فرمت FAT32
  • گزارش مقدار کارکرد موتور (به کیلومتر) و مصرف سوخت
  • تعیین منطقه مجاز تردد (Geo-Fence)
  • ۲ خروجی دیجیتال جهت اعمال کنترل از راه دور بمنظور خاموش کردن خودرو و…
  • ارسال آلارم در هنگام حمل ماشین توسط جرثقیل و در صورت یکسره شدن سوئیچ خودرو
  • هشدار در هنگام رو به اتمام بودن شارژ سیم کارت و افت تغذیه و باطری
  • اتصال به سیستم دزدگیر ماشین جهت ارسال هشدار
  • هشدار به مرکز در صورت تعرض از سرعت غیر مجاز
  • دکمه در خواست کمک (sos)
  • ارتباط دو طرفه Voice بین مرکز و خودرو
  • امکان شنود نامحسوس صدای درون خودرو
  • امکان اتصال به دوربین مدار بسته و انتقال تصویر به مرکز کنترل
  • قابلیت اتصال به انواع سنسورهای مختلف
  • قابلیت اتصال به دستگاه های جانبی نظیر کارتخوان RFID جهت ارسال دیتا
  • امکان ارسال پیام دلخواه از مرکز به خودرو و ارسال پیام های از پیش تعریف شده از خودرو به مرکز

نرم افزار :

  • تعریف نامحدود متحرک ها با آیکن های مختلف و اعمال گروه بندی
  • تعریف کاربران با سطوح دسترسی متفاوت
  • قابلیت تعریف و ترسیم لایه های متعدد بر روی نقشه
  • مدیریت اطلاعات خودرو و سیستم نگهداری (نِت)
  • قابلیت مدیریت مسیر خودروها و تعریف نقاط چک پوینت
  • تعریف سرعت و منطقه مجاز تردد (Geo-Fence) برای هر یک از خودروها و اعلام هشدار
  • امکان جستجو و فراخوانی هر یک از متحرک ها بر اساس کد خودرو و نمایش اطلاعات
  • ذخیره ی اطلاعات موقعیتی و عملکرد خودروها تا یک ماه
  • شبیه سازی مسیر طی شده توسط خودرو در بازه ی زمانی دلخواه با سرعت قابل تنظیم
  • مدیریت اطلاعات رانندگان، ویرایش مشخصات راننده و تعریف شیفت های کاری
  • گزارش گیری از عملکرد خودرو در بازه زمانی خاص (مسافت طی شده، سرعت متوسط و …)
  • گزارش گیری از وضعییت تخلفات خودرو بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده
  • خروجی کلیه گزارشات در فرمت Excel
  • نرم افزار موبایلی جهت رهگیری
  • پنل نرم افزاری تحت ویندوز جهت مدیریت شارژ سیم کارت و اعمال تنظیمات دستگاه

سیستم اطلاعات جغرافیایی اداره پست: GIS یک سیستم یکپارچه از سخت افزار، نرم افزار و پرسنل آموزش دیده است که برای مدیریت و تجزیه تحلیل اطلاعات مکانی به کار گرفته شده و قابلیت جمع آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و نمایش اطلاعات جغرافیایی (مکانی) را دارد. داده ها در این سیستم بر اساس موقعیتشان نشان داده می شوند.

این نرم افزار بر اساس مرزهای پستی و تقسیم بندی مناطق این امکان را فراهم می آورد تا برای تمامی مناطق به صورت دیجیتال کدپستی تعریف شود تا در صورت تغییر مناطق و یا کوچک و بزرگ شدن تقسیمات مرزی بتوان به راحتی و به صورت کاملا پویا مرزها را تغییر داد.

کاربردهای نرم افزار:

  • ارائه ی اطلاعات جامع شهری اعم از آدرس، تلفن، کد پستی منازل، اطلاعات مالک، نقشه و کروکی منزل
  • ارائه ی اطلاعات میزان ترافیک مرسولات پستی با توجه به اطلاعات مسئولان تخلیه ی صنادیق معابر بر اساس مناطق مرزی
  • ارائه ی گزارشات مدیریتی جهت بهینه سازی تصمیمات شهری
  • امکان جستجوی کد های پستی
  • امکان بزرگ و کوچک کردن نقشه
  • امکان ایجاد کردن لایه های مختلف بر روی نقشه
  • امکان نمایش یا عدم نمایش هر لایه دلخواه
  • امکان تغییر مرز های موجود بر اساس تصمیمات آینده به جهت بزرگ و کوچک شدن مناطق شهری
  • امکان نمایش یا عدم نمایش نقشه
  • امکان تنظیم نقشه و بروز رسانی نرم افزاربر اساس نقشه های جدید شهری

سرویس های مبتنی بر موبایل و خدمات ارزش افزوده

این برنامـه که برروی تلفن همـراه نصب می شود با قابلیـت شناسایی نزدیکتریـن آنتن BTS موقعیـت منطقـه ای کاربر را تشخیص داده و مکان های مورد نیاز توریست، در نزدیکی آن منطقه را بر روی نقشه به وی نشان می دهد. همچنین این نرم افزار قابلیت استفاده از GPS بلوتوث و یا GPS داخلی برخی از گوشی ها را برای شناسایی موقعیت دقیق تر وی را نیز دارد.

امکانات برنامه:

  1. نقشه با قابلیت­های زیر:
    • حرکت در نقشه با دو سرعت متفاوت
    • بزرگنمایی و کوچک نمایی تا ۳ سطح
    • امـکان نمایـش مکان­ها تـا شعـاع ۵۰۰ متـری کاربـر
    • امکان نمایش مشخصات هر مکان بر روی نقشه
  2. امکان انتخاب نمایش یا عدم نمایش نمایه ی مکان های شهری به تفکیک گروه بر روی نقشه
  3. دسته بندی اطلاعات شهری در قالب گروه­های مختلف از جمله مکان های تفریحی، هتل­ها، بیمارستان­ها و… همراه با جستجو
  4. امکان نمایش مشخصات هر مکان پس از انتخاب به همراه تصویر و موقعیت بر روی نقشه
  5. امکان به روز رسانی اطلاعات شهری از طریق شبکه GPRS
  6. امکان ذخیره سازی تنظیمات کاربر از جمله آخرین موقعیت در نقشه، مکان های انتخاب شده، مکان های به روز شده و…

 

 

سامانه مدیریت رهگیری ناوگان های سازمانی

سامانه های مبتنی بر فناوری های نوین ارتباطات

در این سامـانه، با استفاده از سیستـم موقعیـت یاب جهانی (GPS) و یا BTS های مربوط به اپراتورهای مخابراتی، موقعیت اولیه­ ی راننده مشخص می گردد. سپس رانندگان در سطح شهر می توانند با ارسال پیام به مرکز از طریق کنسول مسیریاب نصب شده در خودرو و یا گوشـی همراه خود، درخواست اطلاعات ترافیکی و یا بهینه ترین مسیر ترافیکی پیشنهادی را به پورتال مرکزی ارسال نمایند (در بستر GSM یا GPRS)، در این صورت نرم افزار مرکـزی از طریـق الگوریتم های مسیر یابی و با کمک منطق فازی به صورت هوشمند پاسخ را یافته و آن را به راننده ارسال می نماید. بنابراین می توان با این روش کمک شایانی به کنترل ترافیک در سطح شهرنمود.

این پورتال با رویکرد جمع آوری دیتا، پایش اطلاعات و کنترل و مانیتورینگ، می تواند بر اساس اطلاعات Online دریافتی از ناوگان از طریق شبکه GPRS، امکانات مدیریتی بسیاری را در اختیار مدیران ذیربط قرار دهد.

از قابلیت های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدیریت اطلاعات گروه ها
  • مدیریت تخلفات اتوبوس ها
  • مدیریت تراکنش های کاربران
  • ماژول مدیریت تنظیمات دستگاه ها
  • ماژول تهیه گزارشات مدیریتی و مالی
  • ماژول های پایه جهت مدیریت ظاهر پورتال
  • ماژول دریافت اطلاعات تراکنش کارتخوان­ ها و صحه گذاری اطلاعات دریافتی
  • ماژول دریافت اطلاعات موقعیت جغرافیایی و صحه گذاری اطلاعات دریافتی
  • مدیریت اطلاعات کارکرد اتوبوس ها و امکان تولید جداول گزارشی از عملکرد اتوبوس
  • مدیریت اطلاعات اتوبوس ها با امکان اضافه کردن مشخصات یک اتوبوس، ویرایش و جستجو
  • مدیریت اطلاعات رانندگان با امکان اضافه کردن مشخصات فردی و پرسنلی یک راننده، ویرایش و جستجو
  • مدیریت اطلاعات کاربران با امکان اضافه کردن مشخصات یک کاربر، ویرایش و جستجو بر اساس پارامترها
  • مدیریت تراکنش های کارت بلیت با قابلیت تعریف نحوه و بازه ی زمانی دریافت اطلاعات، جستجوی تراکنش ها
  • ماژول نقشه بهمراه سایر امکانات مرتبط نظیر ترسیم لایه و…ماژول کامل مکان ­یابی و انواع گزارش­ های مدیریت ناوگان

سرویس تحت وب با قابلیت تعریف سطوح مختلف دسترسی جهت کلیه عوامل و افراد مرتبط با سامانه شامل:

  • مدیران ارشد
  • مدیران خطوط
  • رانندگان و مسافران
  • اپراتورهای سیستم
  • تیم های فنی و پشتیبانی

برخی از امکانات این نرم افزار به شرح ذیل می باشد:

  • مدیریت تخلفات تاکسی ­ها
  • ماژول مدیریت تنظیمات دستگاه ها
  • ماژول سیستم تعمیرات و نگهداری
  • ماژول تهیه گزارشات مدیریتی و مالی
  • ماژول های پایه جهت مدیریت ظاهر پورتال
  • ماژول مدیریت عملکرد رانندگان و سوابق کاری
  • ماژول کامل مکان یابی و انواع گزارش های مدیریت ناوگان
  • ماژول نقشه بهمراه سایر امکانات مرتبط نظیر ترسیم لایه و …
  • ماژول دریافت اطلاعات موقعیت جغرافیایی و صحه گذاری اطلاعات دریافتی
  • ماژول دریافت اطلاعات تراکنش کارتخوان ها و صحه گذاری اطلاعات دریافتی
  • مدیریت اطلاعات کارکرد تاکسی­ ها و امکان تولید جداول گزارشی از عملکرد تاکسی
  • مدیریت اطلاعات تاکسی ­ها با امکان اضافه کردن مشخصات یک تاکسی، ویرایش و جستجو
  • مدیریت اطلاعات کاربران با امکان اضافه کردن مشخصات یک کاربر، ویرایش و جستجو بر اساس پارامترها
  • مدیریت اطلاعات رانندگان با امکان اضافه کردن مشخصات فردی و پرسنلی یک راننده، ویرایش و جستجو